Accessibility
Contrast
Increase Font
Decrease Font
അറിയിപ്പുകൾ പരീക്ഷാ വാർത്തകൾ ടൈം ടേബിൾ ടെൻഡറുകൾ കരിയർ തിരഞ്ഞെടുപ്പ്

General Orders

FYUGP in Affiliated Colleges - Modified Regulations and curriculum Framework
SWAYAM January 2024 Session - List of MOOC courses opted by the Dept of Library & lnformation Sciences
Rent for using Cafeteria (Room No.2) at Student Amenity Centre, Thavakkara Campus
SWAYAM January 2024 Session - List of MOOC Courses opted by University Teaching Departments
SWAYAM June 2023 Session - List of MOOC courses opted by the Department of chemistry, Swami Ananthatheertha Campus, Payyanur
RTI-Application fee order 15.11.2017
RTI-Application fee order 05.07.2017
RTI-Application fee order- 11.07.2016
SWAYAM January 2023 Session -List of MOOC Courses adopted by University Teaching Deaprtments
Guidelines for starting & functioning of Community Colleges under Kannur University
SWAYAM July 2022 Session - List of MOOC Courses opted by University Teaching Departments and Swayam Co ordinators
Guidelines for implementation of Online Question Bank and Automated generation & Online transmission of Question Papers
Guidelines for Adopting MOOC
Regulation for UG programmes under CBCSS-OBE w.e.f 2019 in affiliated Colleges - Clause 3.13 modified - Readmission in 6th semester to Under Graduate regular candidates of 2016 to 2018 admission following 2014 syllabus. permitted
Name change of Sanumon P as Sanoop P in University records as per Gazette Notification - Approved -Order issued
MCA PROGRAMME (NRI Fee) ,I T MANGATTUPARAMBA
University Teaching Departments- Starting of new Department of Botany at Mananthavady campus-academic year 2021-22 onwards
School of Distance Education candidates, who did not remit tuition fee and register for Second Year UG examination AWil 2021, due to covid situation/personal reasons, to continue their study in third year UG programme during 202L-22 as there will be no regular SDE UG Final Year batch during 2022-23,
MCA Programme under Credit Based Semester System in Affiliated Colleges and lT Education Centres lmplemented with effect from 2014 Admission - modified Regulations for Lateral Entry candidates -2019 Admission candidates exempted from appearing the three additional courses - Approved- Orders issued.
ജീവനക്കാര്യം - കണ്ണൂർ സർവകലാശാല - തളിപ്പറമ്പ് സർ സയ്യിദ് കോളേജിലെ ഫിസിക്സ് വിഭാഗം അസിസ്റ്റൻ്റ് പ്രൊഫസർ & ഹെഡ് ഡോ: നഫീസാ ബേബി ടി പി ക്ക് സർവകലാശാല ഡയറക്ടർ സ്റ്റുഡന്റ് സർവ്വീസസ് തസ്തികയിൽ അന്യത്രസേവന വ്യവസ്ഥയിൽ നിയമനം അനുവദിച്ച് കൊണ്ട് ഉത്തരവ് പുറപ്പെടുവിക്കുന്നു
BBA TTM Degree programme - CSCSS(wef 2014 adm)clause 8.8 relaxed and Mercy Chance granted.
Permanent increase of Seats in Five IHRD Colleges - from the academic year 2021-22 onwards --Granted - order issued
ജീവനക്കാര്യം - വിവരാവകാശ ആക്ട് 2005 - അപ്പീൽ അധികാരി, സ്റ്റേറ്റ് പബ്ലിക് ഇൻഫർമേഷൻ ഓഫീസർ, അസിസ്റ്റന്റ് പബ്ലിക് ഇൻഫർമേഷൻ ഓഫിസർ എന്നിവരെ നിയമിച്ച് ഉത്തരവാകുന്നു
ജീവനക്കാര്യം - സർവകലാശാല രജിസ്ട്രാറുടെ ചുമതലയിൽ നിന്നും ശ്രീ മുഹമ്മദ് ഇ വി പി , ജോയിന്റ് രജിസ്ട്രാർ നെ വിടുതൽ ചെയ്തു കൊണ്ടും ഡോ: അനിൽ ആർ, പ്രൊഫസർ & വകുപ്പ് മേധാവി, സ്‌കൂൾ ഓഫ് ഫിസിക്കൽ എജ്യുക്കേഷൻ & സ്പോർട്സ് ആൻഡ് സയൻസ് - നെ രജിസ്ട്രാറുടെ പൂർണ ചുമതലയിൽ നിയമിച്ച് കൊണ്ടും ഉത്തരവ് പുറപ്പെടുവിക്കുന്നു
ജീവനക്കാര്യം - സർവ കലാശാല ഓഫിസുകൾക്ക് ശനിയാഴ്ചകളിൽ പ്രവൃത്തി ദിവസം ആയി പുനഃ സ്ഥാപിച്ച് കൊണ്ട് ഉത്തരവ് പുറപ്പെടുവിക്കുന്നു
University Grants Commission - Prevention of Caste Based Discrimination - University Level Committee re-constituted
ജീവനക്കാര്യം - കോവിഡ് 19 രോഗവ്യാപനത്തിൻ്റെ പശ്ചാത്തലത്തിൽ സർവകലാശാല ഓഫീസുകളുടെ പ്രവർത്തനം സംബന്ധിച്ച എല്ലാ നിയന്ത്രണങ്ങളും 05 -08 -2021 മുതൽ റദ്ദ് ചെയ്ത് ഉത്തരവ് പുറപ്പെടുവിക്കുന്നു
ജീവനക്കാര്യം - കോവിഡ് - 19 രോഗ വ്യാപനത്തിൻ്റെ പശ്ചാത്തലത്തിൽ സർവകലാശാല ഓഫീസുകളുടെ പ്രവർത്തനം സംബന്ധിച്ച് ഉത്തരവ് പുറപ്പെടുവിക്കുന്നു
New Generation Programmes, sanctioned in Govt., Aided Colleges, and University Teaching Departments (2020) - lnclusion of the Programmes under ditferent Faculties- Approved - Orders issued
U.O. dt.24-06-2021-Covid 19-Functioning of University Offices
ജീവനക്കാര്യം : കോവിഡ് -19 - പ്രതിരോധ പ്രവർത്തനങ്ങളുടെ ഭാഗമായി സർവകലാശാലാ ഓഫീസുകളുടെ പ്രവർത്തനം സംബന്ധിച്ച മാർഗ നിർദേശങ്ങൾ പുറപ്പെടുവിക്കുന്നു
ജീവനക്കാര്യം : കോവിഡ് -19 അതിവ്യാപനം തടയുന്നതിൻറെ ഭാഗമായി സംസ്ഥാനത്ത് ലോക്ക് ഡൗൺ ദീർഘിപ്പിച്ച സാഹചര്യത്തിൽ സർവകലാശാല ജീവനക്കാർ ഓഫിസിൽ ഹാജരാകേണ്ടത് സംബന്ധിച്ച് ഉത്തരവ് പുറപ്പെടുവിക്കുന്നു
UGC (Prevention, Prohibition and Redressal of Sexual Harassment of Women Employees and Students in Higher Education Institutions ) Regulation 2015 - Internal Complaints Committee (ICC) Reconstituted
Kannur University - Teaching Departments/ Centres/ Research Centres - Fee structure of Foreign students at Kannur University for all Programmes at par with that of Indian students - Fixed - orders issued
Permission for Sessional Assessment (Internal) improvement chance for BTech Programme - modified Guidelines - Approved
Maternity Leave to the Female Students - All Programmes except PhD Programme under the University - Sanctioned
Starting of a new Arts and Science College (unaided), under IIHT, Thottada, Kannur-Provisional Affiliation to BSc Costume & Fashion Designing Programmed 2020-21 Granted
Two Year BEd Programme - Revision of Scheme & Syllabus for 2019-21 Batch Online Teaching Practice Permitted for 2019-2021 batch in the Covid-19 Situation- Guidelines for the conduct of internship implemented
Permission for Sessional Assessment (internal) Improvement Chance for BTech Programme- Modified Guidelines
SIGBA Institute of Advanced Studies - Provisional Affiliation to BSc. Psychology and BSc. Geography- for the year 2020-21
Choice based Credit and Semester system (OBE) -III semester Complementary Elective Course (Sociology) for BSW Programme w.e.f 2019 admission-Modified
PG Courses under SDE-Regulations for Post Graduate Courses-Change of Pass Condition
Director Of Physical Education-Constitution Of Sports Grievance Redressal Committee
U.O Relaxation of the Entrance Test - Modified Regulations for PG Programmes in the Schools/ Departments of Kannur University
UGC Regulation 2020 -Internal Complaints Committee (ICC)
PG Courses Under SDE - Regulation for Post Graduates (w.e.f 2011 admission) - Change of Pass Condition Implemented
Assessment of inter semester candidates in the post Covid-19 Situation - Fixing Modalities - Expert committee constituted
Conducting special examination for participant of youth Exchange programme
DSS - Fee concession to blind students
Concession for the wards of Kashmiri Migrants and Kashmiri Pnadit Families-higher educations institutions
Amendment to regulation for Choice Based Credits and Semester System for Undergraduate UG-Programme 2019
Collection of fees SEBC/FC-BPL Students
Recognition of M A Geography (Regular) Degree of Banaras Hindu University, Varanasi
Recognition of M A Psychology (Distance) Degree of IGNOU (Indira Gandhi National Open University)
DSS-Board of Adjudication of Students Grievances (BASG) members nominated -Committee Reconstituted
Naming of Kannur University, Thalassery Campus, Palayad -In the memory of Janaki Ammal
UG Programme under CCSS_2009-13 admission_issuance of Position Certificate- existing Orders revoked-revised order
Recognition of BSc Forestry degree of Hemvati Nandan Bahuguna Garhwal University
PG Courses_ Granting Grace Marks to students on par with Under Graduate Students-Sanctioned Order
Starting of Diploma course in Yoga and Fitness Training- Department of Physical Education, University Campus, Mangattuparamba